Explicație

Știu, datorez o explicație pentru absența mea îndelungată. Nu sunt prea multe de zis… După revelion am fost mult prea scârbit de viața politică și n-am avut nici un subiect care să merite atenția mea. După câteva zile, lucrurile s-au precipitat… Am primit o ofertă de a fi detașat 6 luni la instituția ierarhic superioară (mă rog, vorba vine superioară, căci nu ne aflăm în subordonarea, ci în coordonarea respectivei instituții), ofertă pe care am acceptat-o, spre surprinderea mea.

Având în vedere distanța și durata detașării, a trebuit să-mi aduc urgent la zi toate lucrările, să pun ordine în hârtii și dosare, să fac opis-uri la dosarele finalizate. O muncă de Sisif, care mi-a ocupat absolut tot timpul, adăugându-se la celelalte activități curente, de pregătire a dosarelor în curs (inclusiv 2 deplasări, la Aiud și București). Practic, din 10 ianuarie până în 26 ianuarie nu am dormit decât 4 ore pe noapte, n-am mai avut vreme nici de stat pe internet, n-am mai umblat pe bloguri, n-am mai citit, am intrat doar pe site-urile de care aveam nevoie pentru serviciu.

În 27 și 28 ianuarie am fost la București la o consfătuire, în 29 eram din nou acasă, la Arad, iar în 30 plecam din nou la București, unde mă aflu și acum, și unde voi face umbră pământului timp de 6 luni, dacă nu va interveni ceva neprevăzut.

Îmi place Bucureștiul. Sunt între puținii ardeleni care iubesc orașul acesta. Dar nu iarna. Ci primăvara și spre sfârșitul verii, după ce dispare arșița. Mai ales primăvara e superb, când încep pomii să dea în floare. Din păcate mai e încă ceva vreme până atunci…

Sunt în București deja de 10 zile, și am avut parte de „deliciile” oferite de capitală… Am văzut muncitorii de la drumuri cum aruncau zăpada de pe șosea pe trotuar, acesta fiind modul în care au înțeles să facă deszăpezirea… Pe cei de la primării îi doare-n pulă că n-ai pe unde circula, trotuarele fiind pline de zăpada degajată de pe șosele (câte înjurături au primit de la mine pe tema asta Oprescu și așa-zisul general Onțanu…) Am avut și „plăcerea” ca, tot în sectorul lui Onțanu, să am o întâlnire de gradul III, la ceas de seară, cu o haită de câini furioși, care doreau să-mi capseze blănița (dar n-au reușit 😀 )

Pe scurt, cam asta ar fi… Deocamdată sunt în București, nu se știe până când… Și de azi sper să revin la un ritm normal al postărilor.

Pe prietenii mei (nu-i enumăr, de teamă să nu scap pe vreunul) îi rog să mă ierte pentru absența mea îndelungată

Pentru aceste motive, Băsescu și Boc trebuie să-și dea imediat demisia!”

17 Responses to Explicație

  1. carmen spune:

    mult noroc in tot ceea ce iti propui Carmen

  2. Vlad (S7EWIE) spune:

    Bine-ai revenit!
    Cred ca e prima data dupa multa vreme cand „aud” ceva cat de cat pozitiv despre orasu-mi de bastina. Nu zic ca ar merita cuvinte de bine si nu le-ar primi, ci pur si simplu constatam cu o oarecare nostalgie (de ceva vreme nu mai locuiesc in Buc).

    Si daca tot ai deschis subiectul „iarna nu-i ca vara” si zici ca nu ai avut timp de „interneti”, uite aici material in tema scris acu’ doua saptamani (ai grija ca e cu vorbe de duh). Mi se pare ca se „pupa” perfect cu ce spui tu aici despre deszapezire. Ce zici?
    Unii, platiti din banii nostri, o dau pe trotuar, altii (noi), tre’ sa o vedem ce facem cu ea ca altfel amenda, surpriza(!), tot din banii nostri. 🙂

    Ave!

    • Vlad (S7EWIE) spune:

      PS: Scuza-mi ultima fraza (sunt pe graba – la munca – stii cum e). Corect: [..] altii trebuie sa vada ce fac cu ea ca altfel amenda [..].

    • arsulici spune:

      Sunt multe lucruri bune care ar putea fi spuse despre București, și la unele am să mă mai refer… Nu e chiar așa mizerabil cum îl cred mulți, trebuie doar să știi să-i descoperi comorile … o clădire frumoasă, un parc, un loc încărcat de istorie, o librărie, o cafenea…

  3. sebra spune:

    Şedere plăcută la capitală 🙂

  4. Mircea C spune:

    Bun venit Motanelule ! Sa stii ca ne-ai lipsit ! Si zi asa, te facusi „capitalist” ? Sa-ti fie de bine !

  5. matusalem spune:

    No problem. Esti in circuitul meu cotidian. Ca si Ariciul vesel sau Mordechai. Chiar daca nu comentez, te citesc. Baga! 🙂

  6. shogunu' spune:

    Motane, io-s dintre ardelenii care detestă oraşul ăla. Drept îi că n-am avut „plăcerea” să-i fac umbră trotuarului „decît” ori în mijlocul verii, ori în toiul iernii. Aia era perioada de cursuri de perfecţionare. Am prins „decît” singură tură de 2 săptămîni de mai. Nu m-o cucerit! Io atîta nesimţire concentrată într-un singur loc n-am văzut nicăieri în ţara asta şi te rog să mă crezi că am fost cam peste tot locul.
    Poate să se supere Vlad pe mine cît vrea el, da’ asta-i impresia mea şi nu mi-o va şterge nime prea curînd.
    N-am intenţia să supăr pe nimeni. O verişoară de-a mea, bucureşteancă, îmi zicea că „toată ţara mîncă acelaşi căcat făcut la Bucureşti”, vrînd să pară „şmecheră”. I-am zis că pe mine să nu conteze…
    Banzai!

  7. cristipetre spune:

    Aferim, sa iti fie de bine cu mutarea asta, pisicia voastra. No, io ma declar mirat sa citesc ca unui ardelean ii place Bucurestiul. Eu am locuit niste ani in el insa niciodata nu m-a dat pe spate, calitatea vietii imi pare mai slaba decat in alte orase de „provincie”, cum spun suficient si dispretuitor bucurestenii (care or fi aia). Da, trebuie sa recunosc ca am vazut in trei ani fix doua piese de teatru stupefiant de bune, restul erau mai proaste decat cele ale utecistilor amatori, iar asta parca nu compenseaza traficul, poluarea, nesimitirea, incompetenta si tupeul ubicuitar. Dar, poate, unii ca pisicia vastra pun mult mai mare pret pe, de ex., teatrele mici de buzunar sau pe cafenelele din Bucuresti.

    • arsulici spune:

      Apăi sincer să fiu pisicia mea nu îndrăgește deloc câinii vagabonzi agresivi… Auzeam un cretin din Primăria Capitalei zicând că dacă dispar câinii vagabozi vom fi năpădiți de pisici. Nu știu cum se face dar, de când sunt în București, din 31 ianuarie, am numărat câteva sute de câini vagabonzi, dar pisici am văzut doar 3…
      Nu prea agreez nici eu spectacolele de teatru, dar intenționez să mă duc la concerte (nici nu știi cât regret că i-am scăpat anul trecut pe Cranberries…), și-mi voi face apariția și la operă, când voi fi sigur că nu e vorba de vreo montare fantezist-modernistă a vreunui regizor care-și refulează schizofreniile prin reinventarea clasicilor…

      • cristipetre spune:

        La opera, montari clasice? In Bucuresti? Cumplita iti va fi dezamagirea, pisicia ta! Eu am vazut o „Nunta a lui Figaro” de toate cosmarurile. De Rigoletto nu mai zic, cu tot cu tenorul lesinat importat parca din Mexic. Oribil, si un spectacol de amatori ar fi sunat mai bine (spun, fara pic de exagerare, ca eu si cand ma screm pe buda ma aud mai bine decat baritonul vazut de mine in rolul titular din Rigoletto).
        Poate ai noroc, pisicia ta, ceea ce iti doresc din suflet, si vezi ceva ce merita vazut! Dar sa nu ai expectante prea mari, oricum, nu de la Opera din Bucuresti …

      • arsulici spune:

        Ultima dată când am fost la Opera din București, acum vreo 15 ani, am prins o „Traviata” foarte reușită…
        Sper să nu fiu dezamăgit de ce voi vedea când voi merge… Sper să nu ajung în situația să-mi doresc să te aud pe tine în postura pe care ai descris-o 😀 :)))

      • cristipetre spune:

        Cum ti-o fi norocul, pisicia ta … Eu iti doresc sa nu nutresti astfel de dorinte.
        Totul tine de sistemul de referinta. Eu am evitat sa ma duc, de ex., la Rigoletto, ca de el e vorba, din cauza reperului reprezentat, in mintea mea, de inregistrarea Electrecord cu inegalabilul (cred eu) Herlea. Aproape oricine, comparat cu Herlea, tinde spre jalnic. Dar nenea ala care behaia pe scena Operei nu era jalnic doar prin comparatie, ci prin natura.
        Inca o data, sa ai parte de cele mai bune montari cu cele mai bune voci, pisicia ta.

Lasă un răspuns

