Mi-e greață

Da, știu, n-am mai scris de multă vreme. Probabil sunteți dezamăgiți, probabil sunteți supărați, dar eu sper să mă înțelegeți. Lăsând la o parte faptul că, proaspăt revenit din concediu m-am trezit îngropat în muncă și efectiv nu am prea avut vreme să scriu, nici n-am avut tragere de inimă să scriu. Sunt mult prea scârbit de ceea ce se întâmplă în țară.

Două săptămâni cât am fost la mare, nu am avut televizor. Și a fost extraordinar.

Am avut suficientă vreme să mai reduc din teancul uriaș de cărți care așteaptă, cuminți, să le citesc, am stat mult în aer liber, iar seara mi-am delectat urechile și sufletul cu programele muzicale ale Radio România Actualități.

Reîntors acasă, mi-am reluat unele din obiceiurile proaste, inclusiv cel de a deschide televizorul imediat ce intru în casă. Dar, bineînțeles, nici un program nu a reușit să-mi trezească interesul… Văd reclamele diferitelor emisiuni, și-mi dau seama de grotescul absolut în care se lăfăie niște programe care se vor a fi de „divertisment”, doar ca exemplu amintind Happy Hour, emisiunea acelui imbecil care răspunde la numele de Măruță, care, la prima ediție încerca să atragă lumea cu un așa-zis bărbat care cică a născut (mă rog, respectivul „bărbat” inspira la fel de multă virilitate ca și Laurențiu Duță…), iar următoarele ediții se zbătea, precum un coiot, să-și hrănească audiența și să mai stoarcă on dram de rating din drama Mădălinei Manole, la concurență cu insipida aia blondă care a preluat inepția antenistă Acces Di(n)rect care a inceput și ea la fel de apoteotic încercând să-l învețe dansul pinguinului pe fosila Viorel Lis, și a eșuat mai apoi în emisiuni despre Mădălina Manole. În vremea aceasta, vedeam cum Antena 3 reușește să devină din ce în ce mai enervantă, invitând-o obsesiv pe jigodia aia ordinară de Tatoiu, sau încercând să ne aburească cu critici la adresa regimului de dreapta, critici aduse de vechii beșinoși ai defunctei CDR, fosile ale unui regim care a pus umărul serios la dezastrul României pe vremea guvernării de dreapta dintre 2000 și 2004. Mi-e greață deja să-i mai văd pe Ciuvică, pe Șerbănescu, pe Zoe Petre, pe S.R. Stănescu, pe Petre Roman sau pe Emil Constantinescu… Regimul promovat sau susținut de ei pe vremea CDR nu era cu nimic mai bun ca cel de acum, jaful din vistieria țării fiind la fel de mare, iar între EBA și iedul prezidențial de atunci nu văd altă diferență decât faptul că acela știa mai bine limba română, și a fost acuzat (dar nu dovedit) că ar controla o rețea de trafic de droguri, pe când EBA are mici dificultăți de exprimare în limba română (ca să nu zic că e redusă mintal). Dar memoria colectivă e cam scurtă, și poporul înghite orice fel de căcăreze ca pe mentosane. Suntem azi indignați de presupusa relație extraconjugală (nedovedită) a lui Zeus cu Nutzica, uitând că Țapul Emil, contestatarul de azi al Băsescului, a avut și el presupuse relații extraconjugale (nedovedite) ba cu Rona Hartner, ba cu o tipă de la SPP parcă (ziarele vremii pot fi consultate încă).

Mi-e greață de faptul că presa dă prea multă atenție unor limbrici, ridicându-i astfel mai mult decât merită. Mi-e greață că presa se lasă momită cu diverse subiecte care sunt azvârlite pe piață special pentru a deturna atenția de la dezastrul țării. Dan Diaconescu a fost doar o bășină cu stropi, dar presa îi dă atâta de multă atenție de parcă ar fi Mesia. Și mi-e greață. Presa relatează drumurile Tiranului la birt la Cireșica în Neptun, dar nimeni nu și-a pus întrebarea: Dacă e austeritate, de ce e plătit drumul de la București la Neptun din bani publici? Și de ce trebuie să irosim bani publici pe garda SPP aferentă acestor deplasări în interes privat ale Chiorului? Mi-e greață.

Mi-e greață că din comemorarea de la Țebea presa a văzut doar huiduielile la adresa vacii de la Camera Deputaților, fără să vadă și că prefectul ungur al Hunedoarei a limitat drastic accesul poporului, accesul moților, la mormântul lui Avram Iancu și la Gorunul lui Horea.

DNA își continuă producțiile cinematografice cu imbecilitatea arestării lui Vântu (care, într-o țară civilizată ar beneficia de prezumția de nevinovăție), care e deja condamnat în presă, doar pentru că așa a dat ordin Chiorul. Nu comentez nici acea percheziție de tip Gestapo, cu utilizarea armamentului, după cum nu mai comentez arestarea preventivă pentru „favorizarea infractorului”, infracțiune relativ minoră, în vreme ce unii acuzați de tâlhărie, viol sau crimă sunt judecați în libertate… Nu pot decât să spun că mi-e greață.

Dar asta e țara pe care „poporul suveran” (cum zice Ciutacu) a dorit-o prin votul dat în decembrie 2009. Mi-e greață de acest popor care, deși este supus unor sinistre metode de exterminare lentă, nu se revoltă. Ba chiar se găsesc cretini să o ridice în slăvi pe fufa aia vulgară de Udrea sau să-l laude pe Chior pentru faptele sale de mare curaj!

Mi-e greață să-l aud pe un alcoolic nenorocit, ajuns președinte din prostia a milioane de alegători, cum ne îndeamnă să înfruntăm criza cu capul sus, cum făcea el pe mare, sau să o înfruntăm cu seninătatea unui pompier…. La asemenea îndemnuri, orice popor cu sânge în pulă și cu coloană vertebrală s-ar fi adunat și l-ar fi obligat pe bețiv să-și cheme elicopterul…

Dar noi nu suntem popor, ci adunătură de moluște… și mi-e greață…

Sper ca să-mi treacă, măcar parțial, această stare, și să pot reveni la un ritm normal cu postările, mai ales că am deja un articol pregătit, despre vacanță, articol pe care sper să-l pun vineri sau sâmbătă…

Pentru aceste motive, Băsescu și Boc trebuie să-și dea imediat demisia!”

10 Responses to Mi-e greață

  1. shogunu' spune:

    Bine ai revenit!
    Îi bună şi greţa la ceva… Foarte concis şi corect jurnalul ăsta. Îl aştept pe cel de vacanţă.
    Banzai!

  2. Vlad (S7EWIE) spune:

    Bine-ai revenit!

    1) Nu am cum să fiu supărat, ci, din contră, mă bucură să ştiu că ai reuşit să uiţi un pic de mizeriile pe care, după cum bine ziceai, „poporul suveran” şi le-a abătut asupra-i punând ştampila pentru orice alt motiv în afara celui mai important. Ba pentru o găleată, ba pentru un kil’ de ulei, ba pentru a „le-o face” comuniştilor celorlalţi (ăia ne-portocalii) şamd. Acum poporul primeşte exact ceea ce a cerut la vot: show ieftin televizat cu plimbări de moguli răi cu cătuşe la mâni; dive sinucigaşe; chiloţii lu’ Bianca..

    2) Revenind la subiect, am avut o discuţie la Rabbi pe blog despre diferenţa dintre „popor” şi „populaţie” şi sunt bucuros să văd şi pe altcineva care-mi împărtăşeşte opinia (convingerea). Eu ziceam cam aşa: „Românii nu formează un popor, ci o populaţie”, adică o adunătură de indivizi, pe care nu-i leagă nimic, 20 de milioane de boi înhămaţi la acelaşi car, care trag care încotro… de boi ce sunt!

    În aceste condiţii, un singur gând mă mai consolează şi mă motivează în continuare să scriu şi să nu abandonez ideile în care cred, acela că totuşi, contrar aparenţelor, nu sunt singur.. Există şi alţii, oameni, nu moluşte, tu, Rabbi, Ciutacu, Shogunu (fără o ordine anume) şi încă vreo doi-trei..

    • arsulici spune:

      Din păcate noi toţi care încercăm să ţinem capul sus şi coloana vertebrală dreaptă suntem mult prea puţini…

      • Vlad (S7EWIE) spune:

        Ştiu, Arsulici, dar măcar nu suntem izolaţi. De bine de rău (încă – Prigoană, bagă-ţi unghia în gât!) ne putem exprima şi putem comunica liberi.

        PS: Prigoană, m-am răzgandit. Ia încearcă o şurubelniţă în loc de unghie!

        PPS: Când zic „comunica” mă refer la idei pe care vrem să le facem publice, că cele pe care le comunicăm în confidenţă (la telefon, de ex.) nu sunt tocmai în confidenţă (băSECU ştie de ce!). Bine măcar că sunt cvasinecunoscut şi nu prezint vreo ameninţare serioasă pentru regim şi bine că nu sunt mogul rău…

  3. Cristina spune:

    Ati scris ceea ce, probabil, simt o gramada de romani, inca posesori de neuroni si stomac.Din pacate, eu sunt prea pesimista si nu mai sper sa pot scapa de greata asta. Dar sincer va urez ca Dvs. sa reusiti!

  4. matusalem spune:

    In sfarsit! 🙂

  5. teaca spune:

    Lasă greaţa, uite aici pisicuţa: http://yfrog.com/44picture074hj O cheamă Maia, are 3 luni şi e din rasa europeană. Unii-i spun streşinară, alţii, simplu, maidaneză. Şi vine după o lungă pauză (mai bine de un an)de gîndire după ce s-a stins, la 18 ani, Suzuki. Tot streşinară, dar gri tigrat.

  6. sebra spune:

    Greaţă ca greaţă, dar ce silă-mi este….

Lasă un răspuns

