Avem o posibilă explicaţie!

Primele „succesuri” s-au văzut la Bacalaureat. Conform comunicatului oficial de pe site-ul MECTS, rata de promovabilitate a fost sub 70% (Cam mare, după părerea mea. Dacă examenul ar fi fost cu adevărat „pe bune”, ar fi promovat sub 50%, şi nu ar fi fost nici un 10.00). Şeful Inspectoratului Şcolar Bucureşti are o explicaţie. Funeriu zice că în sfârşit am avut un bacalaureat relevant.

Deşi ar trebui să fie un examen de maturitate, nu e. Am văzut o mulţime de cretini intervievaţi când s-au dat rezultatele… Un dobitoc care abia obţinuse câteva sutimi peste nota 6 declara râzând că va da la Ştiinţe Economice, că acolo sunt multe fete. Un alt cretin, cu nota 3, spunea că nu-i nici o problemă… (mă înfioară faptul că asemenea imbecili au drept de vot).

Din păcate copiii s-au obişnuit cu sistemul din anii trecuţi: se lăsa cu sancţiuni la ISJ în judeţele cu rezultate slabe, de aceea profesorii primeau indicaţii să fie mai indulgenţi, în „interesul învăţământului” (!), şi de dragul locului în statistici. Acei profesori jucau la ruletă, cu inconştienţă, viitorul ţării… De asemenea, copii ştiau: Ca să nu se piardă din numărul de clase superioare de liceu, a XI-a şi a XII-a, neobligatorii, ceea ce ar fi dus la pierderea de catedre/locuri de muncă, profesorii erau mai indulgenţi. S-a ajuns astfel ca unii care n-ar fi avut ce căuta dincolo de clasa a X-a să ajungă până la bacalaureat…

Acum avem şi o explicaţie: nici aspiranţii la posturile didactice nu-s mai breji. Unii şi-au dat seama de limitele lor, şi nu s-au mai prezentat, sau au dat foaia goală. Alţii au fost prinşi copiind. Şi astăzi s-au dat rezultatele: Două treimi din candidaţi nu au obţinut măcar nota 7, iar 24% nu au obţinut nici măcar nota 5, ceea ce e foarte grav. Sunt cifre anunţate oficial de MECTS.

Ei, acum chiar dă groaza în mine: Astea-s cadrele didactice de nădejde care-i învaţă pe copii noştri! Cu aşa profesori, încep să cred că 69% promovabilitate la bac e o minune dumnezeiască, este un vis imposibil devenit realitate!

Şi, după cum am auzit cretini după afişarea rezultatelor la bac, am auzit şi acum, după afişarea rezultatelor la titularizare: o viţică spunea că a încercat să intre în învăţământ căci e un domeniu mai uşor ! Nu cred că există vreun dascăl adevărat, zdravăn la minte, care să spună că e uşor să fii dascăl. Trebuie pasiune, chemare, şi e o activitate care presupune o responsabilitate deosebită. Un dascăl modelează personalitatea, modul de acţiune şi de gândire, un dascăl desăvârşeşte educaţia. Iar acest lucru nu e deloc uşor, şi nu e ceva care poate fi luat în şagă…

Din păcate problema e mult mai gravă decât am tratat-o eu mai sus. Nu mai avem decât foarte puţini indivizi care să aibă cu adevărat înclinaţie pentru profesia de dascăl. Dascălii veci s-au cam pensionat, cei rămaşi, aflaţi în prag de pensie, sunt prea blazaţi şi prea dezgustaţi, şi aşteaptă pensia, trăind fiecare zi cu teama că nişte derbedei i-ar putea agresa sau batjocori din pură plăcere.

Dascăli noi, tineri şi bine pregătiţi nu avem. Nu avem de unde. Căci idioţii care abia au luat bacul, reuşesc să termine o facultate (nu e mare lucru: trebuie să fii prezent la examene, să plăteşti taxa de studii şi, după 3 ani, ai o diplomă de licenţă în buzunar! Exigenţă? Pula! Dacă ar fi exigenţă, ar scădea numărul de studenţi, adică ar scădea numărul de grupe, deci şi numărul de ore, şi impălicit salariul sau numărul de locuri de muncă…) şi se îndreaptă spre … învăţământ…

E un cerc vicios. Din care nu avem cum să scăpăm prea curând. Legislaţia din învăţământ nu permite un învăţământ de calitate. Nici noua lege, mult trâmbiţată de pedelici, nu are cum să schimbe ceva. Am văzut-o, am analizat-o: O lege plină de greşeli gramaticale, plină de greşeli de logică, nu are cum să contribuie pozitiv la calitatea învăţământului. De altfel, de vreo 15 ani nici măcar cei din minister nu mai răspund de învăţământ: De când a ajuns Marga ministru, ministerul s-a numit: MEN, MEdC, MECT, MECI şi acum MECTS… Niciunde în denumirea ministerului nu se mai regăseşte învăţământul…

Formula e simplă: Elevi leneşi şi dobitoci devin studenţi reduşi mintal care devin profesori inepţi care pregătesc elevi mai dobitoci din care ies studenţi şi mai cretini… etc, etc, etc…

Viitor de aur sinistru ţara noastră are!

Pentru aceste motive, Băsescu și Boc trebuie să-și dea imediat demisia!”

Anunțuri

17 Responses to Avem o posibilă explicaţie!

  1. Cristina spune:

    Atita timp cit statul monopolizeaza invatamintul, nu o sa existe o lege buna a educatiei.

    • arsulici spune:

      Parțial sunt de acord cu tine. De ce doar parțial?
      Pentru că există o mulțime de unități de învățământ private, atât în preuniversitar, cât și în universitar. Despre cele preuniversitare nu mă pronunț. Cele universitare sunt însă doar fabrici de bani, care au menirea doar de a asigura ore pentru unii politicieni-cadre didactice, sau fonduri de campanie electorală.
      Monopolul asupra învățământului nu e deținut de stat. Statul chiar a scăpat fenomenul din mână. Monopolul e deținut de un „grup de interese” atât din învățământul public, cât și din cel de stat, grup care nu vrea să piardă anumite privilegii sau surse de bani. Este o mică mafie care nu ține de forma de proprietate…
      Nu avem o lege bună a educației, pentru că cei din comisiile de învățământ din Parlament au anumite interese care nu sunt neapărat convergente cu interesul țării. O lege bună a educației ar sparge fabricile de bani, și nimeni nu dorește acest lucru. Iar restul parlamentarilor habar nu au pe ce lume se află când votează legile, pentru că nu au pregătire de specialitate. De aceea multe din legile din ultimii 10 ani sunt inepte și cu multe greșeli, inclusiv de ortografie.

      • Cristina spune:

        Deci o lege buna a educatiei ar monopoliza facultatile „private”? Ne invirtim in cerc.

        Intr-o tara libera, piata isi spune cuvintul. Marfa buna este cautata, cea de proasta calitate nu.

        In Romania nu exista invatamint privat. Cu numele, da. Dar si acelea care se numesc „private” trebuie sa se supuna standardelor statului. Privat inseamna fara amestecul statului. Asa ceva nu exista.

        Monopolul este detinut de stat, pentru ca cei din minister dau legile invatamintului, nu parintele. Nu exista o lege buna a educatiei pentru ca nu o face cine trebuie. Educatia nu trebuie sa fie convergenta cu interesul tarii, ci cu cel al parintilor si al copiilor.

        Legile din ultimii 100 de ani sint inepte si cu multe greseli, de aceea Romania este in starea in care este. Pina cind statul nu renunta la monopol, societatea nu va fi educata.

      • arsulici spune:

        N-am spus asta… Am spus doar că statul nu are monopol asupra invățământului și că, cel puțin în învățământul superior, monopolul îl deține un grup format atât din universități de stat, cât și din private, întro deplină înțelegere…
        Nu sunt adeptul ideii de monopol în învățământ, chiar cred că trebuie să existe o concurență. Dar reală, nu mimată. Acum e mimată. Și atât cei de la stat cât și cei de la privat au interesul menținerii acestei situații. De aceea nu vom avea prea curând o bună lege a educației. Din păcate…
        Ar fi multe de povestit pe tema asta…
        Legea e adoptată în Parlament. Parlamentarii, de frica pierderii postului la alegeri, se lasă influențați și de părinți. Și mulți dintre părinții moderni spun că profesorul e prea exigent, și n-ar accepta pentru nimic în lume să i se spună că odrasla lor nu învață suficient…

  2. kekee spune:

    Ţara te vrea prost !
    Crezi că politicienii de căcat a României nu au realizat că la cât sunt de gângavi şi proşti doar nişte proşti îi votează .
    De aia poporul trebuie să fie o grămadă de proşti.
    E simplu !

  3. Sebastian spune:

    Simt nevoia sa fac niste precizări cu privire la rezultatele slabe de la examenul de titularizare. În mod normal subiectele se elaborează, conform metodologiei, din programa stabilită și aprobată de catre minister. Anul acesta însă, unul dintre subiecte, cel de metodică a fost din afara programei pentru examen. Nu știu daca a fost la fel la toate disciplinele, sau doar dar la biologie, fizica și chimie. În 2008 am luat 8,70 în 2009 am luat 9,10 iar anul acesta doar 6,45. Cred ca o parte din vina este și a ministerului și cineva ar trebui sa raspunda pentru asta. Cred ca s-a facut asta intentionat tocmai pentru a exista motive sa se loveasca în profesori, pentru a fi oarecum justificată reducerea salariilor pe motiv ca sunt slab pregatiți.

    • arsulici spune:

      Metodica oricum e disciplină urâtă…
      Este real și ce spui tu…
      Pe lângă asta, trebuia să fie pedepsiți și greviștii (deși au fost prea puțini greviști)

  4. Oache spune:

    La prăpădita de grevă care a fost, greviștii ar trebui recompensați de MECTS, pentru ca și-au îndeplinit la mare artă rolul; prin numărul mic au confirmat Guvernului exact ce avea nevoie sa audă, … că nu au de cine să se teamă.

    În altă ordine de idei, notele și promovabilitatea de la titularizare se explică ușor. Într-un sistem ca învățământul românesc nu vii de plăcere, ci de nevoie. Iar cei care au un minimum de resurse /calități, caută ceva mai avantajos (din orice punct de vedere). La fel ca și medicii, inginerii etc.

    • silavaracald spune:

      Lucrurile au o logica simpla: cand tinerilor, la facultate,le preda cineva precum Boc, campionul legilor respinse de Curtea Consitutionala, nu prea ai la ce performante sa te astepti din partea lor. Evident ca exista si exceptii. Un profesor astfel scolit, ii invata si el pe copii conform cu pregatirea lui. Iar elevii, lipsiti de modele adevarate, invata si ei cat de putin pot din putinul pe care il ofera acel profesor. S.a.m.d. Ne tot ducem la vale…

      • arsulici spune:

        Nici nu ştii ce fericit sunt că m-a ferit bunul Dumnezeu şi nu am făcut cu Boc… Eram deja în anul III sau IV când a fost adus să-i nenorocească pe bobocii din anul I…

  5. shogunu' spune:

    Pe vremea mea erau examene de admitere serioase. Nu intra oricine. Consecinţă – nu absolvea oricine.
    Erau panarame şi atunci. Acum 90% sînt panarame şi urlă pînă răguşesc că nu-i angajayă nime’.
    Clasicii de la Metallica au o vorbă : „sad but true”!
    Banzai!

    • arsulici spune:

      Vai, țin minte încă examenele de admitere, cu vreo 20 pe un loc, sau examenele din facultate, când doar renumele vreunui profesor exigent era suficient pentru a tremura la examene….

      • shogunu' spune:

        Mie-mi zici?!?! Io am picat rasunator prima data. Am intrat anul urmator. Iar de examene… 90% le-am dat oral. Trageai beletu’ si la tabla cu proful linga tine. Te mirosea instant daca ai invatat ceva sau nu!
        Acuma…Admiteri pe baza de „concurs de dosare”. Ce pula mea-i aia? Sau teste grila. Ce-i aia, scoala de soferi?
        Dai examen sa-ti iei carnet? Parca prin Arges ii ceva frasuiala si pe tema asta.
        Proiect de diploma? Dai banu’ il ai si automat ai si cartonu’.
        Cacat!
        Banzai!

  6. sebra spune:

    Păi nu ştiu ce explicaţii mai vrei tu, când preşedintele a spus foarte clar: învăţământul naşte tâmpiţi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: